Kolla på vår produktvisning
Se hur BigCommerce hjälper dig att enkelt skapa och hantera din nätbutik.
Det är lätt att importera kunder, produkter, bilder och varianter till din BigCommerce-butik från en vanlig CSV-fil. Läs våra användarguider för att göra det själv, eller läs mer om våra datamigreringstjänster och överföringsappar som kan överföra din data åt dig.
Det är vår främsta prioritet att din butik är säker och i drift. Vi skyddar din webbplats och din data med samma säkerhet och kryptering i militärklass som de stora bankerna använder, och vi har en genomsnittlig drifttid på 99,99 %.
Absolut. Om du inte har köpt ett domännamn ännu kan du köpa ett genom oss. Om du redan har ett domännamn hjälper vi dig att ställa in det så att du kan använda domänen för din BigCommerce-webbplats.
Alla planer har ett gratis SSL-certifikat och webbplatsomfattande HTTPs. För avancerade SSL-funktioner rekommenderar vi att du köper ett premium SSL-certifikat (som du kan köpa från oss). Du kan även köpa och installera en SSL från tredje part om du är Pro- eller Enterprise-kund.
Nej. Vi har en rättvis, transparent och förutsägbar prissättning. Vi tar inte ut några transaktionsavgifter utöver planer, eller baserat på vilken betalningsbehandlare du använder.
Av efterlevnadsskäl kommer moms att debiteras på din prenumeration, och andra tjänster eller produkter som du köper från BigCommerce, i enlighet med lokala lagar och förordningar
Ja, vi erbjuder en 15-dagars gratis provperiod med full tillgång till alla funktioner. Det ger dig chansen att testa BigCommerce och bygga din webbplats. Du behöver inte ange några betalningsuppgifter för att registrera dig. Du förbinder dig inte till något och provperioden innebär inga risker för dig. Prova BigCommerce gratis.
Du kan uppgradera när som helst genom att klicka på knappen "Välj en plan" högst upp i kontrollpanelen. All din data (produkter, beställningar, kunder osv.) förblir oförändrade efter uppgraderingen.
Vi kommer att skicka en påminnelse till dig om att uppgradera din butik i slutet av den kostnadsfria provperioden. Om du väljer att inte uppgradera behåller vi din data under en kort period – välj bara en prenumerationsplan för att öppna din butik igen. Under den här perioden kommer inte dina kunder åt din butik och du kan bara logga in för att välja en plan. Därefter raderas din butik automatiskt och vi kan inte längre återställa den.
När din försäljningsvolym för tolv på varandra följande månader når gränsen på 50 000 $ uppgraderas du automatiskt till Pro. Detta ger dig utrymme att öka till 80 000 $ i årlig försäljning och ger omedelbar tillgång till funktioner som kundgrupper och sparande av övergivna varukorgar.
Hur fungerar automatisk uppgradering från Plus till Pro?
När din försäljningsvolym för tolv på varandra följande månader når gränsen på 180 000 $ uppgraderas du automatiskt till Pro (från 399 $ per månad), som tillåter upp till 400 000 $ i onlineförsäljning per år. För varje 200 000 $ som du säljer för online utöver det debiteras du ytterligare 150 $ per månad.
Detta är summan av den försäljningsvolym du har behandlat under de senaste tolv månaderna. Om du bara har använt BigCommerce i tre månader summeras de senaste tre månaderna. Efter ett år med BigCommerce räknas försäljningen för dina senaste tolv månader mot din årliga försäljningsvolym online. Denna praxis eliminerar säsongsspecifika toppar och hjälper till att ge dig förutsägbara månadskostnader för din prenumeration.
Försäljning som sker i andra valutor än i amerikanska dollar kommer att konverteras till dollar med den växlingskurs som gäller vid tidpunkten för beställningen.
Du ser enkelt försäljningen och beställningarna för de tolv på varandra följande månaderna i kontrollpanelen på BigCommerce. Gå till "Fakturering" och därefter "Köphistorik".
Kommer jag att automatiskt nedgraderas till en lägre plan om försäljningsvolymen sjunker drastiskt under de tolv på varandra följande månaderna?
Ring ditt BigCommerce-faktureringsteam om det sker en stor förändring av din årliga försäljningsvolym.
Absolut, alla kunder som är intresserade av avancerade funktioner, framgångshantering eller andra specialtjänster kan välja en högre plan oavsett antalet årliga beställningar.
Vi placerar varje butik på en plan som vi anser är lämplig för dess volym.
Ja, det gör vi. Du kan köpa ett SSL-certifikat genom att gå till kontrollpanelen för din butik och välja Inställningar > Serverinställningar > SSL-certifikat.
Handlare på BigCommerce Enterprise och Pro kan installera ett SSL-certifikat från tredje part eller köpa ett direkt från BigCommerce. Handlare som har Standard och Plus kan köpa och installera ett certifikat från BigCommerce. Båda alternativen är tillgängliga i kontrollpanelen under Inställningar > Serverinställningar > SSL-certifikat.
BigCommerce integreras sömlöst med de bästa betalningslösningarna på marknaden, inklusive PayPal, Sezzle, Stripe, Elavon, Cybersource, Adyen, Klarna, BlueSnap och Amazon Payments. Du hittar en fullständig lista över betalningsbehandlare som stöds här.
Det är helt och hållet upp till dig. Ett handlarkonto gör att du kan acceptera kreditkort från din butik och få betalt direkt till ditt bankkonto. Om du inte har ett handlarkonto kan du använda en av våra betalningsleverantörer.
BigCommerce kan integreras med hundratals branschledande applikationer, inklusive affiliate-spårning, dropshipping, omnikanalslagerhantering, produktrecensioner samt analysprogramvara. Kolla in alla våra appar och integrationer.
BigCommerce öppna arkitektur gör att du kan skapa anslutningar till nästan alla delar av plattformen, inklusive produkter, kunder, beställningar, betalningar, frakt och mer. Kolla in vårt utvecklarcenter för att lära dig mer.
Standard- och Plus-planer kommer med en gräns på 20 000 API-anrop per timme, medan Pro-planen har den generösa gränsen på 60 000 API-anrop per timme. Enterprise-kunder har obegränsade API-anrop. Här hittar du bästa praxis för API.
Om du vill få denna servicenivå så rekommenderar vi att du kontaktar en säljare på 1-855-884-6731 för att få en anpassad offert där hanterade tjänster ingår.
Express Routing är en funktion som är tillgänglig för Enterprise-kunder. Det innebär att ditt samtal får högsta prioritet när du behöver teknisk support från våra experter. För mer information om andra exklusiva tjänster för Enterprise-kunder, ring 1-888-248-9325 så får du prata med en medarbetare på BigCommerce.
Prioriterad support är en funktion som endast är tillgänglig för Enterprise-kunder. Om det dyker upp problem så får du exklusiv åtkomst till våra mest erfarna medarbetare i den tekniska supporten och slipper köa. För mer information om andra exklusiva tjänster för Enterprise-kunder, ring 1-888-248-9325 så får du prata med en medarbetare på BigCommerce.
Våra Standard- och Plus-planer kräver inga kontrakt och du kan avsluta din prenumeration när som helst. Om du väljer att göra det så kommer vi att sluta fakturera dig omedelbart. Det krävs inget kontrakt för Pro heller – såvida du inte förhandlat fram ett specialpris för en högre volym eller för ett lågt genomsnittligt beställningsvärde. Vi erbjuder kontrakt för planen BigCommerce Enterprise för att säkerställa att vi uppfyller den servicenivå som ditt företag behöver.
Du kan inte få en återbetalning. Däremot erbjuder vi en fullt fungerande 15-dagars gratis provperiod som du kan använda dig av för att ta reda på om BigCommerce passar dig. Prova BigCommerce gratis.